slut

Inte bloggandet alltså. Utan slut som i slut. Jag är slut. Do you sharking? (sämst skämt jag vet :p ) Jag har varit på vfu mellan 14 och 21.30. Imorrn ska jag upp i ottan. Börjar nämligen 06.45. HURRA för vården och dess tider. Varför går man eftermioddag och sen förmiddag?  Jag förstår inte logiken. Det vore enklare att först gå förmiddag och SEN eftermiddag. Men icke :S

Under vfun är jag på en kirugisk avdelning med planerade ingrepp, i synnerhet bukkirurgi. Idag var min första dag och det har varit hur lugnt som helst. Jag fick följa med till uppvaket och hämta en nyopererad. Det var något nytt. Det var pipande apparater, omtöcknade patienter och sjukvårdspersonal överallt. Det var riktigt ballt måste jag säga. Annars har det inte hänt mycket. Jag har mätt blodtryck, satration, puls, andningsfrekvens och temperatur på typ tre patienter. Annars har det inte hänt något. Jag som aldrig är rastlös annars, var TILLOCHMED rastlös.

Nu sitter jag och läppjar på en 2 cl Laphroaig, det är jag värd! Efter dagens tunga arbetspass blev jag  rejält sugen på chips. I helgen blir det fan en påse.



Dessa verkar geuda!


Natti!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul det verkar!



FY FAN vad gött. Jag måste springa till närmsta affär och se om de finns att köpa? Jag har velat testa vitlökschips länge eftersom Pontus har höjt denna smak till skyarna! Vitlökschips fanns ju nämligen när han var liten!:)

2011-02-17 @ 08:33:46
URL: http://screamsbreakthesilence.blogg.se/
Postat av: Manda

Alltså simon. Nu vet jag inte om det är jag som är helt lost eller om det är ditt skämt som är så dåligt:P Jag fattar verkligen inte skämtet:P Förklara!



Jag vet inte när vi kommer till linkan på besök, ska försöka planera in en tripp nu i mars iaf:) Se till att vara hemma så vi kan boka in en fika!



kram

2011-02-17 @ 21:53:29
URL: http://dokiminkxmanda.blogg.se/
Postat av: Manda

Alltså simon. Nu vet jag inte om det är jag som är helt lost eller om det är ditt skämt som är så dåligt:P Jag fattar verkligen inte skämtet:P Förklara!



Jag vet inte när vi kommer till linkan på besök, ska försöka planera in en tripp nu i mars iaf:) Se till att vara hemma så vi kan boka in en fika!



kram

2011-02-17 @ 21:53:55
URL: http://dokiminkxmanda.blogg.se/
Postat av: Märta

På tal om chips så är dessa skitgoda: http://www.olw.se/webb.asp?menu=1&smenu=1&umenu=1&page=prod_naturchips4



Testa!!!

2011-02-18 @ 18:16:43
URL: http://marekal.blogg.se/
Postat av: simon

Absolut manda. shit vad länge sen jag var inne här kääner jag. Absolut! Höfr av dig när du vet när.



do you Sharking? = hajjar du? ;)



Märtz: Dem verkar geuda :) jag ska testa!



johanna= ÖKeuj :) hittat dem någonstans?

2011-02-28 @ 23:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0