Ägd

Såg just på en debatt mellan Jimmy Åkesson och Gudrun Schyman. Oavsett vad man tycker om hennes åsikter håller nog dem fleste med om att hon är en grym retoriker. Dessvärre måste jag medge att även Jimmy Åkesson är en grym retoriker. På något läskigt vis kan hans vrickade åsikter låta bra. Genom att hålla sig lugn och säker ger han ett trovärdigt intryck och genom att spela offer när det dyker upp meningsskiljaktigheter med oliktänkande får han och hans parti sympatiröster. En väldig lömsk men effektiv strategi. Fast i debatten jag nämnde tidigare fick man se en annan bild av Jimmy. En mer rädd, osäker och upprepad Jimmy. Gudrun Schyman krossar Jimmy med råge. Jag tycker det borde finnas flera som Gudrun. Flera ledare med tillräckligt mod och hjärnkapacitet att utmana SD. Hoppas socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiets nya ledare är grymma (har för mig att de ska byta ledare?). Då lär det bli maktskifte vid nästa val och förhoppningsvis åker SD ur riksdagen med ett duns :).

"Har man inte respekt för fakta och kunskap är det fördomar som man grundar sin politik på och det uppammar en räddsla hos människor och det är det värsta som kan hända, att vi får en räddslans politik" - Gudrun om SD's politik ( citatet taget från detta klipp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0