Barnsligt

Nu sitter jag och lodar framför datorn efter en grym helg. Simon var på besök, en gammal och väldigt god vän till mig. En annan god vän vid namn Oliver var också väntad, men han fick ställa in resan då han i sista stund blivit magsjuk. Oliver trodde att magsjukan berodde på matförgiftning. Själv tror jag att det var den ohyggliga vinterkräksjukan som var boven. Har dock inga direkta belägg ;). 

Dagens snillespekulattion:

Syfte
Härom dagen slog det mig att män och kvinnor i min ålder är rätt barnsliga. Under termin två har jag läst en del om barn och jag kan inte råka bli att upptäcka en del likheter mellan barn och vuxna. Vissa beteenden som barn besitter finns kvar inom oss. Vad är då likheten mellan barn och vuxnas beteende?

Resultat
Det här med att små pojkar gärna leker i större grupper med tämligen lite muntlig kommunikation och flickor i mindre grupper med betydligt mer prat stämmer i alla fall in på min umgängeskrets.
I helgen har jag och Simon umgåtts en hel del med Erik, Daniel och Johan. Vi har kolla på film, spela tvspel och lyssna på musik har tagit en stor del av vår tid. Under dessa förströelsemoment har vi varit rätt fåordiga. Detta är alltså likheten mellan mäns och barns sinne.

Diskusion

Om jag tänker efter har jag och Simon varit ensama en hel del och vi har pratat en hel del också. Äsch. Ju mer jag skriver i detta inlägg desto mer osäker blir jag på vad jag vill komma fram till. Det jag kommit fram till i detta ögonblick är att män även gärna leker i smågrupper likt flickor. Du som läser detta blir nog lika konfunderad som mig ;). De finns andra saker som kommer göra mig ännu mer konfunderad och samtidigt ganska arg imorgon klockan 07.30. Nämligen när larmet ringer och då tanken slår mig att jag aldrig lär mig att lägga mig i tid inför tidiga mornar. 

Övrigt

Simon visade ett grymt klipp med en grym kille :)

"Hejsan..mamma och pappa. Hare så kult på resturangen ova äter ni förresten.."

Imorgon börjar termin 3 och jag är i skolan mellan 9-15. hoppas jag Hare så kult i skolan. Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0