Förströdd

Aldrig använt ordet ovan, men det var det enda synonym till "disträ" som jag aldrig blivit kallad för eller aldrig ens hört för den delen. Övriga synonymer enligt synonymer.se är tankspridd, borta, frånvarande, distraherad och okoncentrerad.

Igår skedde en företeelse som ytterligare häller vatten på kvarnen, till er som tycker att jag gjort det förr. Igår skrevs ett nytt kapitel i klantighet. En klantighet som har en stark korrelation med tankspriddhet.

Okej ha inte för mycket förväntningar på min annalkande anekdot men tragiskt nog är den sann.

Allting började igår efter praktiken runt 16 tiden. Jag kom på att jag behövde benskydd till säsongspremiären i korpenfotboll samma kväll, som jag självfallet glömt att köpa. I mina mjukisbyxor, vårjacka och slitna vinterskor tog jag bussen ned på stan. Denna klädkombination valde jag 06.00 samma dag innan jobbet utan en tanke på väderleken utanför. Jävlar vilken dum idé det var att ta vårjackan och mjukisbyxorna tänkte jag när jag klev ut. Det skulle bli värre.

Jag köper mina benskydd på team sportia eller nått liknande. Jag går tillbaka till busshållplatsen där nästintill alla stadens bussar åker förbi. Jag sneglar på den digitala busstidstabellen och ser att min buss anländer inom en minut. Självklart kommer samtidigt fyra andra bussar. Jag kommer i ögonblicket på att jag vill ha dagens Metro, som ligger i en bytta i närheten. Jag springer iväg och hämtar en gratistidning. Jag kliver på bussen och sätter mig och läser.

Jag sitter alldeles försjunken i Metro. Bussen fortsätter åka och plötsligt vid den tidpunkt jag borde vara vid sjukhuset, är jag...någon annanstans. "Jävla kuk jag har tagit fel busshelvete" tänker jag. Jag kliver av..nånstans..försöker lokalisera vart jag är och kommer i underfund med att ja är någonstans åt helvete fel.  Någonstans bakom skogen som ligger bakom villaområdet, som är bakom nästa villaområde som ligger intill bäcken som i sin tu ligger bakom sjukhuset och bakom sjukhuset finns mitt hem...

Det var bara att knalla tänker ni. Men just när jag kliver ur bussen för att börja gå börjar det hagla lite grann. När jag passerat skogen tar ovädret fart och det hellregnar hagel (?). Hagel, snö eller vad det var för form på vattnet smälte i varjefall direkt det for i backen och på kroppen. Nu var jag helt sonika hungrig eftersom jag ej ätit sedan lunch, jag var blöt och förbannad på mig själv över mitt ödesdigra misstag. Ungefär 20 minuter tar färden hem och jag inser att det skulle tagit snabbare att gå direkt från stan.

Hur fan kan man råka kliva på fel buss? Det här är typ tredje gången jag gör det. Förra gången var jag påväg mot lambohov när jag skulle till min syster, dvs helt fel håll.

I och för sig finns det värre saker att skriva om men ibland blir jag trött på mig själv. Varför skriver jag om det här egentligen. Men nu orkar jag inte radera allt. Hoppas jag slösar på eran dyrbara tid och att ni tagit del av mitt ringa...jag menar stora problem. THX



Liknande hagel förr igår. Stackars mig.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha du är allt rolig du! Hur lyckas man är ju självfallet frågan? Fast erkännas bör att jag nog hade varit likadan om jag inte var ett kontrollfreak, för disträ är jag ju!

2011-05-04 @ 17:02:19
URL: http://screamsbreakthesilence.blogg.se/
Postat av: Therése

Hahaha, att det inte bara hänt en gång gör ju det hela ännu roligare! :P

2011-05-05 @ 22:32:33
URL: http://theserese.blogg.se/
Postat av: Robert

haha, siiiiimon! Du är för jävla go! <3



Btw, hade du haft en HTC hade du kunnat lokalisera och hitta snabbaste vägen hem...gratis (A)

2011-05-09 @ 13:56:03
URL: http://siilverstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0