Bortdomnade lökar

Det började igår efter ett dygns förkyldning. Jag åt frukost. Halvvägs in i måltiden tänker jag "fan vad osalt kaviarn smakar". Sen åt jag en satsuma. Och då, och DÅ upptäckte jag att jag inte kände någon smak. Fyfan vad tråkigt när det är helg och allt. Jag som var sugen på allt i hela världen. Nu kan jag lika gärna äta morötter och blodpudding. Men icke, jag har köpt chips och godis endast för att bevara lördagsgodis traditionen. Totalt meningslöst egentligen men vafan. Jag kan låtsas att det är gott.

Idag på hemmakväll upptäckte jag att jag återfår smaken ett kort tag om jag äter en surgodis. Jag hatar sura godisar. Men chocken i munnen påverkar smaklökarna på nått sätt att jag känner lite mer smak efteråt. Nu ska jag smocka sura godisar innan jag börjar med chipsen. Hoppas hypotesen funkar. heh isånnafall borde jag skriva någon vetenskaplig artikell och få nobelpris eller nått.


Och varför i helvete funkar bara sur-smaklöken när man är förkyld? nää nu blir jag sur, hihi

Kommentarer
Postat av: emma

hihi, du är söt uppfinnarsimon :)

2010-12-04 @ 23:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0