Nattugglan

Emma har sovit i minst tre timmar. Jag kan inte sova. Jag pluggar istället. Haha, eller plugga gör jag ju inte alls. När jag skrev plugga försökte min hjärna reducera mitt dåliga samvete (eller nått) för att jag inte gör något vettigt (dvs plugga eller sova).

Istället fastnade jag framför Klubbland som visades på SVT. I avsnittet får man följa bandet Local Natives besök
i Göteborg under Way Out Westfestivalen i somras. Avsnittet börjar med en grym akustiskspelning på någons tomt. Sedan får man följa bandet till Slottskogen. När bandmedlemmarna passerar back-stage passerar dem grinden som jag vaktade under mitt volontär nattpass. Ena vakten som filmades var en av personerna jag bytte av. Värsta ballt va? Inte nog med det. Två låtar som spelades på wow visades i avsnittet. O vem ser jag i publikhavet? Inte mindre än Johan Bergström och Simon Freij. Eller jag tycker jag urskiljer dem. Simons hår och Johans patenterade festivalgung ser oerhört bekant ut. Kan vara deras dubbelgångare men det är väl inte särskilt troligt. HÖHÖ. (Simon och Johan var två av de tre grabbar jag besökte festivalen med). Jag och Erik (den tredje krappen) syns inte, jag har för mig att vi står en bit bak. Hittar du dig själv Simon :D?

Efter klubbland började jag surfa på olika nyhetssidor och hittade en intressant artikel om SD. Som vanligt sticker deras politiker ut med briljanta påfund och yttranden, kvinnan i artikeln är verkligen ett geni :) läs här (tryck sedan på "visa klippet från riksdagen")


Local Natives, för er musikintresserade, kolla in tredjelåten från trädgårdsspelningen (Klubblandlänken ovan), den är sjukt bra och nu insåg jag att jag har lyssnat alldeles för lite på pojkarna.

Natti. Puss




Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy Simon. Inte vara uppe så länge på vardagar! Nej men skämt åsido. Fan vad jobbigt att inte kunna sova. Själv slocknar jag som en stock vid tio varje kväll:)

2011-02-15 @ 07:26:48
URL: http://screamsbreakthesilence.blogg.se/
Postat av: simon

Yeah såg lite va dte där jag med, trevligt!

men såg ingen av oss dock :o

2011-02-15 @ 10:38:20
Postat av: emma

Jag visste att du var uppe inatt! ;P

2011-02-15 @ 12:15:13
Postat av: Simon Gustafsson

haha Yeah Johanna :) I know!

Simon: Jag får visa dig ngngång :P

Emma: tjena mittbena:)

2011-02-15 @ 15:58:09
URL: http://strandhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0