Swedish fåre amatörs

Jag kom och tänka på en rolig sak som pappa yttrade för många, många år sedan. Jag har dock inte kommit i underfund med om jag var med när det sades eller om någon återberättat historien för mig. Alternativet är att jag drömt alltihopa. I varje fall....så kan jag börja med att påminna er om att mina föräldrar är uppvuxna på en tid då engelskan inte talades i lika stor utträckning som idag. Min teori är att engelskan uppfanns efter att mina föräldrar slutat skolan. Ja så måste det vara, det är det enda som kan förklara deras totala engelska-afasi. Ni vet "Tank ju" osv. Jag är själv inte kung på engelska, men i jämförelse med dem är jag engelskans Julius Caesar. 

Det jag skulle komma fram till var alltså den där historien om en rolig sak som pappa yttrade för många, många år sedan. Här kommer den:

Pappa pratade av någon anledning med en engelsman. Pappa pratade stolt om sitt ursprung och nämnde fantastiska artister som Björn Skifs och Abba. Det är i den här situationen yttrandet kom "Have ju hörd abaout dä swedish cock, ju now thät gajj in mupparna". Hahahaha


Kommentarer
Postat av: emma

haha, det måste vara så, att engelskan inte fanns på skolorna på våra föräldrars tid.. dock knappt på min tid i skolan heller :P jag älskar hur du skriver! du är så duktig på att skriva, det är alltid jätte roligt att läsa dina texter :) jag vill läsa mer och oftare älskling!

2011-10-26 @ 22:45:24
Postat av: Johanna

Haha taskigt så dåliga är dom ju inte. Iallafall inte om man jämför med andras föräldrar! Förresten, han sa även (till samma kille) att han var "seventyfive years old". Varpå killen svarade "oh, you look very young". Haha. Jag är likadan, säger konstiga saker när jag blir nervig.

2011-10-27 @ 06:31:53
URL: http://screamsbreakthesilence.blogg.se/
Postat av: Simon

Emma: Tack älskling. Jag gillar din blogg, men ditt förra inlägg var lite konstigt, det som handlade om fisar o pruttar? Vad menas?



Johanna: Hahah, minns du i Bulgarien. "Det är bra, tack" sade han till en servetris. O så fick han en Redbull :D WTF

2011-10-27 @ 23:02:55
URL: http://strandhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0