Soundtrack - rekommendation

För flera år sedan blev jag rekommenderad att se Garden State. Men filmen föll i glömska i många år. Tills för någon vecka sedan, då jag upptäckte filmen av en slump när jag letade filmer på lovefilm. Jag och Emma hyrde den. Filmen var oerhört mysig. Zach Braff (JD i scrubs) har skrivit och regisserat filmen. Zach har även huvudrollen tillsammans med Natalie Portman (BONUS). Fast det bästa med filmen är musiken. Låtar av bland annat Coldplay, The Shins, Colin Hay, Iron & Wine, Simon & Garfunkel och Nick Drake spelas i filmen. Vet ni en film med bättre musik, säg till! GARDEN STATE MUSIC FROM THE MOTION PITCURE SPOTIFY.



Har blivit kär i den här låten igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad gör du vaken halv två en tisdagkväll? Fy!

2011-11-02 @ 08:42:58
URL: http://screamsbreakthesilence.blogg.se/
Postat av: simon

Han försökte igen med filmen the last kiss, men tycker inte det håller samma kvalité direkt.



Pulpan har ju bra soundtrack, ja i princip allt Tarantino.



Även Trainspotting, Juno och svart katt vit katt är bra :)

2011-11-02 @ 09:18:31
Postat av: emma

Johanna: kunde inte sova ;).



Simon: Jag har för mig att jag såg The last kiss med dig och Oliver för flera år sedan, helt ok film, men inte lika bra so gs. :) Tack för tipsen, ska checka! :D

2011-11-03 @ 14:59:08
Postat av: Simon G

haha Simon G ska det stå på förra bloggkommentaren, inte emma :D

2011-11-03 @ 17:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0